قالیباف حق دارد!

Posted by

قالیباف حق دارد!

محمد توکلي -روزنامه بهار: اولین حضور قالیباف در صداوسیما با حمله‌ای همه جانبه علیه دولت و بیان وعده هایی غیراجرایی که فریاد اقتصاددانان اصولگرایی همچون احمد توکلی را هم بلند کرده است همراه بود. قالیباف آمده است تا با تخریب دولت مستقر و یکسره نادیده انگاشتن شاخص‌های اقتصادی که مورد تایید نهادهای داخلی و بین المللی واقع شده است در کنار «شقه شقه کردن جامعه» به 96 درصد مظلوم و 4 درصد ظالم(!) به خیال خود احساسات عمومی را به سود خود تهییج کرده و با هیجانی کردن فضا بخشی از آراء جامعه را به سمت خودش هدایت کند. واقعیت آن است که مردم ایران در یک دوره هشت ساله این شکل از رفتار و گفتار مبتنی بر تخریب‌های غیراخلاقی و وعده‌های مردم فریبانه را تجربه کرده‌اند در نتیجه بسیار بعید است که در این دوره تمایلی به تجربه مجدد آن وضعیت آشفته در حوزه‌های مختلف را داشته باشند.
از جهاتی هم می‌توان به آقای شهردار حق داد که به این شکل وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شده است و بی‌توجه به کارنامه شکست خورده خود در عمر طولانی دوازده سال حضور در شهرداری تهران در حال ارائه وعده‌هایی از جنس دو و نیم برابر کردن در آمد ملی کشور که نیاز به نرخ رشد مستمری به‌اندازه بیش از بیست درصد در چند سال متوالی دارد باشد. هنگامی که در دوازده سال مدیریت بر شهرداری تهران دوره‌های مختلف شورای شهر آمده‌اند و رفته‌اند و به جای آن که به وظیفه نظارتی خود بپردازند در حال بده بستان سیاسی با شهرداری باشند نتیجه‌اش این می‌شود که قالیباف، امروز با اعتماد به نفسی مثال زدنی وارد رقابت شود. زمانی که از تخلفات قطعی از مقررات قانونی در پرونده املاک نجومی سخن گفته‌اند اما تحقیق و تقحص مجلس از شهرداری تهران ناکام می‌ماند باید به فرمانده اسبق پلیس حق داد که هوس حضور در ساختمان پاستور را هم درسر بپروراند.
افرادی از جنس قالیباف، احمدی نژاد و… از نگاهی بی تقصیرند، مقصر اصلی چنین وضعیتی که در آن افرادی با مدیریتی شکست خورده، کارنامه‌ای ناکام و برخی نقاط تاریک در زمینه مفاسد اقتصادی وارد رقابت شده و بلدوزر وار از روی دستاوردهای ملموس کشور عبور می‌کنند نهادهای نظارتی از قبیل شورای شهر، مجلس و. . . هستند که در دورانی که می‌بایست به وظیفه خود در قبال تخلفات ملموس رخ داده عمل کنند سکوتی مصلحت آمیز را به حضور در صحنه و برخورد قاطع‌ترجیح داده اند. کوتاه سخن ان که هر کس دیگری به جای قالیباف بود با وجود چنین ناظرانی قطعا متمایل به حضور در منصبی بالاتر می‌شد و از این جهت نمی‌توان خرده‌ای را بر ایشان گرفت.

قالیباف حق دارد!