واكنش مخالفان سوری به مواضع آمريكا

Posted by

واكنش مخالفان سوری به مواضع آمريكا

گروه بين‌الملل: هیئت مخالفان سوری به اظهارات مقامات دولت ترامپ در مورد اسد پاسخ داد.

گروه “هئیت عالی مذاکرات” که متشکل از چند گروه مخالف است، اعلام کرد که هیچ نقشی برای بشار اسد در هر مرحله آتی را نمی‌پذیرد. منذر ماخوس، سخنگوی هیئت عالی مذاکرات در ژنو  گفت: مخالفان نمی‌توانند هیچگونه نقشی برای اسد را در هر مرحله آتی بپذیرند و هیچ تغییری در موضع ما ایجاد نشده است. در همین حال، فرح الأتاسی، عضو هیت عالی مذاکرات در ژنو گفت: مخالفان پیام‌های «ضد و نقیضی» را از طرف آمریکایی دریافت کردند و مخالفان خواهان این هستند که آغاز جدیدی با دولت جدید آمریکا شکل بگیرد و اشتباهات فاحش دولت اوباما تصحیح شود.

وی گفت که مخالفان سوری نشست خوبی را با مایکل راتنی، فرستاده آمریکا به خاورمیانه در حاشیه مذاکرات صلح ژنو داشتند. این مقام مخالف گفت که مخالفان دوست دارند نقش قاطعانه‌تری از آمریکا در قبال سوریه ببینند و به مسئله سوریه تنها از دیدگاه مبارزه با  گروه تروریستی داعش نگریسته نشود.

گفتني اينكه، ديروز نماینده ایالات متحده در سازمان ملل تاکید کرد که سیاست کشورش در سوریه دیگر متمرکز بر برکناری بشار اسد از قدرت نیست. نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولویت ما چگونگی انجام مسائل است و اینکه به چه کسی به منظور همکاری جهت ایجاد تغییر واقعی برای مردم سوریه نیاز داریم. ما الزاماً نمی‌توانیم بر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به همان روش دولت سابق متمرکز شویم.

واكنش مخالفان سوری به مواضع آمريكا